måndag, april 09, 2007

Skillnad

Ingen del av kropp och en väldigt liten del av min hjärna, ville ut o cykla idag. Förmiddan försvann i en massa butiker så det blev eftermiddagsträning, vilket jag inte i och för sig har nåt emot. Men jag var sliten.
Kom ut ändå i den fina men kyliga vårkvällen. Men allt är relativt! Stannade på skogen innan Rörvik o pissade efter nån timme, på samma ställe som jag stannade på mitt andra mörkerpass i vintras, den där kvällen (1a November) då det blåste snöstorm som orsakade ett sånt kaos i bla stockholmstrafiken. Den gången var det nästan kolsvart, snön piskade o nordanvinden ven i träden, men ändå en karg tystnad nånstans i bakgrunden. Ingen var ute. Ingen utom jag.
Idag var det ljust sol o fågelkvitter. Frågan är bara vilket jag njöt mest av? Trotsa det iskalla mörkret i November eller flyta med en solig kväll i April?
Nu följer några dagars vila. Då ska jag försöka njuta av våren. Utan cykel.
Sen kanske jag vet vilket som är bäst? November eller April?

Inga kommentarer: