torsdag, april 19, 2007

Hindrad av omvärlden

Ett tag under dagen funderade jag på en karriär som självmordbombare, fast jag skulle inte skada nån annan, man kanske kunde hålla till på en åker eller så? Eftersom karriären skulle bli kort, så stångade jag mig vidare i tillvaron som varit ovanligt motsträvig sista veckan.
"Stackars jävel! Har du strulat bort ditt liv NU IGEN??" Sjunger avantgarde-punkgruppen "22 för många"i hörlurarna. Dom visste inte när dom skrev texten 1982, att det skulle stämma så bra på mig idag 2007. Jag är nog oxå den enda som minns dom?
Stackars jävel.
Med lite för mycket spänningar i kroppen för att det skulle kännas bra, skulle det även köras träningsrace i MTB på Gunnars födelsedagsbana. Mycket kuperad men väldigt fin bana där syreupptaget var utslagsgivande. Det gick rätt bra trots känslan av sprängmedel kring midjan. Kanske var det därför pulsen inte kom upp riktigt på högsta nivå. Men benen utvecklade ganska mycket effekt ändå.
Jag fortsätter min kamp mot omvärlden. Det gäller bara att hitta rytmen igen.

Inga kommentarer: