lördag, april 28, 2007

This is the beginning.

Vaknar kl 5. 35. Tankar bensin för 600 kr. Åker bil i 3 timmar. Kommer till ett ställe man hatar. Besöker en vidrig toalett. Värmer nervöst upp. Ogillar en del konkurrenter. Står på startlinjen nervös. 15 sek innan startskottet kommer lugnet.
Kunde jag inte fått varit så lugn hela tiden? Det kan vara plågamt inför tävlingar, nästan plågsammare än själva tävlingen.
Efter en nästan godkänd premiär rullar men lite lätt i solen o ler lite för sig själv. Det var på nåt sätt värt den tidiga morronen, bensinpengarna osv.
Tyckte i och för sig att jag blev omkörd av lite väl många gamla gubbar, tills jag insåg att jag är en gubbe själv. Men det har jag snart glömt igen. Skönt!

Kan inte påstå att jag lekte mig runt idag, som jag hade hoppats igår. Det var mer hårt arbete. Ett arbete som jag repeterat ganska bra i vinter. Ändå blir man nervös innan o vet inte om man klarar det ordentligt.
Det var en början iallafall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! Tycker du gjorde en bra premiär i gubbklassen :-)!