tisdag, april 03, 2007

Horoskop

Läste i gratistidningen Metro i morse, och i horoskopet som avslutar många tidningar, stod det nåt i stil med att idag skulle jag inte vara övermodig eller förhasta mig. Tog det därför lugnt på jobbet i vanlig ordning, var väldigt trött o konstig i magen. Det skulle dock visa sig att det mesta jag gjorde efter jobbet var just förhastat eller övermodigt. Det var förhastat att överhuvudtaget vara med på träningsracet ikväll. Det var övermodigt att sova till 17 30, när det var samling kl 18 00, två mil bort= 160km/h på motorvägen. Det var förhastat att vara framme o dra ett par hundra meter i motvinden, när mina konkurrenter var starkare. Det var övermodigt att tro att man kan prestera max precis varje gång man kör, vilket jag nästan gjort på sistone. Det var övermodigt att tro att det går att dricka gainomax recovery i bilen på väg hem, utan att spilla ner hela helvetet!
Tänk så mycket sanningar det står i tidningen!

1 kommentar:

Anonym sa...

så är det, övermod straffar sig...däe
rför tävlade jag inte. men det kul att GT hittat turbon!